REJSEN TIL KENYA III 2012

NEXT: Nordirland - Malmø - Minnesota MAJ 13: Kathmandu APRIL 13: Qatar JAN 13: New Orleans DEC 12: Texas JUNI 12: London APRIL 12: Nanyuki DEC 11: Moskva - Skt. Petersborg - Zanzibar NOV 11: Eastleigh SEP 11: Nairobi



søndag den 6. januar 2013

New Orleans - Texas Tur Retur


Lørdag den 5. januar klokken 09:15 dansk tid (02:15 New Orleans-tid)

Jeg er på vej over Atlanten med LOT – Polish Airlines (da jeg skriver det her).  Jeg har været i USA for at besøge en gammel ven og hans familie i New Orleans og fejre nytår sammen med dem og en gruppe folk fra det lokale Burning Man community. Burning Man er en kunstnerisk-spirituel-eksperimenterende festival i Nevada ørkenen hvert år i august. 

Jeg tager en uge tidligere hjem fra USA end planlagt og mine blog-indlæg er derfor ikke blevet skrevet færdige og postet undervejs. Jeg skal hjem på grund af arbejde, som jeg glæder mig til. - Men det er som sædvanligt vemodigt at sige farvel til eventyret.

Det er tredie gang jeg har været i USA, først tre uger i Chicago, Washington og New York i 2008. Anden gang kun et halvt år efter - to uger i Californien, da Obama blev valgt i efteråret 2008. Og nu – en uge i to stater: Nytår i Texas – lidt uden for Austin – og et par dage i New Orleans i syden. 

Og ja: Jeg indrømmer med det samme. Selvom jeg landede i Washington kun omkring syv-otte timer efter, at Obama kom hjem fra Hawaii for at forhindre at amerikanerne ramte ”the fiscal cliff” der den 27. december, så har jeg været her for fornøjelsens skyld og politikken har ikke fyldt meget. Som mange amerikanere giver udtryk for, er jeg også lidt træt af at følge med i de politiske tovtrækkerier... Jeg publicerer nu i retrospektiv nogle af mine oplevelser og billeder fra turen: 

Godt nytår til jer, der læser med:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar